salamanca (kort)

jag försöker komma på vad jag ska skriva 
- för jag vill så gärna skriva, vill så gärna berätta och få ur mig allt som känns så sabla mycket just nu. det där som jag samtidigt som jag försöker stöta bort det (det gör ju så jävla ont att förstå att det är över) försöker hålla fast det och aldrig aldrig aldrig någonsin släppa det.
Jag har klickat på Skriv inlägg tusen gånger känns det som och bara stirrat på ett tomrum där det finns så mycket plats att berätta på; men icke.
Ni vet ju somliga saker. Ni vet ju hur mycket jag såg framemot det, hur bra jag har mått och hur förfärligt ledsen jag har blivit när något kapitel i det här underbara som är min Salamancatid avslutades; vänner som åkte hem och så.
Så vad finns kvar att skriva _egentligen_? Känns så dumt och konstigt att berätta om faktiska händelser först nu. Borde väl i sådana fall ha pratat om det tidigare.
Men så här är det:
Det här har varit det bästa. Det känns så konstigt att förstå det här med att man faktiskt kan trivas under en längre tid utan att tröttna, och så knäppt när man förstår att man faktiskt kan hitta människor i världen som tycker om en trots (eller kanske på grund av) att man är helt jävla tokig. Det känns extra knäppt när man förstår att de inte tycker om en av ren pliktkänsla, utan faktiskt genuint tycker att man är en skön person.
Det känns så sjukt att Julia, när hon var nere och också bodde i Salamanca för ett tag, sa att jag såg ut att må så väldigt mycket bättre -
för jag gjorde ju det.
Allt kändes liksom bara värt det. Värt all möda och besvär, värt att längta längta längta så förbannat länge, värt att vara söndernervös. 
Med all den här glädjen man fick blev det till och med värt det att vara lite ledsen när man blev tvungen att säga hejdå till vissa helt fantastiska människor. 
Jag vill säga så mycket mer, men får väl nöja mig med det här; det här, och att jag inte ångrar att jag gjorde det jag gjorde för en enda sekund.
 
Gör ju en spotify-lista för varje årstid - här är årets höstlista:
otoño en salamanca
om inte den funkar är det väl så här man ska göra:
otoño en salamanca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0