stal en lista

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Tja, jag flyttade ju till Salamanca. Jag var ju extraknasig. Jag tog ju studenten och allt vad det innebar.

Har du några nyårslöften?

Jag ska ha så jävla kul, jag ska må bra och jag ska förstå. Jag ska börja gilla mig själv lite mer och jag ska hålla kontakten - och ta upp kontakten - med de finaste av vänner.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nä. Eller jo, vänta, min brorsas beztie, som väl är min kompis också, blev pappa! Axel är hennes gudfar, haha. Så himla fint när människor är så pass tighta att de inte ens låter ens släkt vara ansvariga för deras barn.

Vilka länder besökte du?
Cypern (ahhahahha, rolig resa, men i efterhand kan jag inte låta bli att  tänka på hur tokigt det är att jag var där. så himla missplacerad??), Norge, Spanien, Portugal

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Studenten såklart! Nionde juni tror jag iaf. Balen var typ femte, kommer jag också minnas. 3 september för då började jag Colegio de Espana. Femtonde december, för då åker jag tillbaks till fucking Sverige.

Vad var din största framgång 2012?
Flytta till Salamanca.
Flytta till Salamanca.
Flytta till Salamanca.

Största misstaget? 
Alltså, jag har ju en tendens att inte bry mig i stunden och göra så väldigt mycket dumma saker, fatta vad det är jag faktiskt har gjort lite senare och ångra mig så mycket att jag nästan börjar gråta. 

Bästa köpet?

Har inte köpt alls mycket. Det som gjorde mig gladast var väl antagligen första femtio cents-ölen på Submarino.. alltså lyckan. OHH och Hultsfredbiljett!!!! Så himla kul!

Vad spenderade du mest pengar på?
Alkohol

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Sånt himla fantastiskt år, så JA, jättemycket. _Hur folk tyckte jag var jätteduktig när jag sjöng på All Shook Up. Så väldigt fina komplemanger. _Hela Ávila-resan. Verkligen så sjukt rolig och avslappnad. _Balen. Att känna sig fin. _HULTSFRED! Träffa Jack Steadman? Krama Jack Steadman? Dö av glädje? Alltså Hultsfred var bland det bästa någonsin tror jag. _STUDENTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Allting med studenten. Och hur högljudda applåderna var när jag hade hållit mitt tal. Var ju så himla nervös, och alla tycktes älska det (ej min rektor dock) _Flytta till Salamanca. Pirret i magen när jag flyttade in i min egen lägenhet, känslan av att faktiskt höra hemma. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Monica Zetterlund - Det finns ju faktiskt telefon

Boy & Bear - Golden Jubilee

Fallet - In i extas

Bombay Bicycle Club - Always like this

Den Svenska Björnstammen - Vart jag mig i världen vänder

A little less conversation (ur All shook up)

Snook - Snook, svett och tårar

This many boyfriends - Young lovers go pop!

Nikki Minaij - Starships (hahaha skämmigt?)

Icona Pop - I love it

Håkan Hellström - Jag har varit i alla städer

City - Hundra år

MANKIND - Do the dance

Queen - Good old fashioned loverboy

SJUNG OM STUDENTEN LYCKLIGA DAGAR

(titta nu fick ni ju en liten lista)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare, definitivt. Tvåtusenelva var bra också dock, men alltså det här året.. Har liksom fått vara mig själv lite mer tror jag. Eller vad fan, skapat mig själv lite mer tror jag.

 Vad önskar du att du gjort mer?

Pluggat. Läst. Tänkt igenom saker lite mer. 

Favoritprogram på TV?

Adventure time! Och Summer Heights High, fan i helvete vad kul det är.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Minns ej? Fyllde väl bara nitton, tror jag var i Tolabo.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Ehm.. Men alltså jag fortsätter ju att klä mig likadant haha. Kjolar, klänningar, mössor och trasiga skor. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0