.

A) Visa ex. på ditt etiska tänkande kring rätt och fel genom att lyfta fram något som är etiskt rätt, etiskt fel och något som du tycker är svårt att bedöma. Motivera.
B) Visa att du förstår... - konsekvensetiken
- utilitarismen
- pliktetiken
- det kategoriska imperativet
- den kritik som riktas mot ovanstående
...genom att lyfta fram och resonera om handlingar och eventuella tankegångar bakom handlingar.
C) Visa att du förstår att ett och samma etiskt teoretiskt tankesätt kan leda till olika resonemang, slutsatser och handlingar.
.
.
ja ärligt talat, kära filosofiuppgift, ta inte illa upp nu men jag bryr mig verkligen inte överhuvudtaget. människor kommer fortsätta döda och skada och vara ledsna och så ska jag skriva om vad som kanske eventuellt i någons ögon någonstans i världen är rätt, fast fel någon helt annanstans. vad är det meningen att jag ska komma fram till egentligen? ett konstaterande på något som redan är självklart - att folk faktiskt tänker olika?
lakdgjknfbnkd lfnkbnllkcv
.
det var en helt värdelös ursäkt till att inte göra läxan, tror jag drar på ett gilmore girls-avsnitt istället.
tjaorå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0