godhet

Åh.
Var precis och handlade lite mat och dylikt, och eftersom pengarna går åt likt smör i solsken här borta och jag varken fått min lön eller mitt studiebidrag än hade jag givetvis inte tillräckligt på konto. På El Árbol fungerar det så fint att man måste köpa för minst 12 euro för att få betala med kort, och närmaste bankomat var lite för långt borta. Så där står jag, säger tack så jättemycket syns någon annan gång det var ju fan också att det ska bli så här. 
Och då frågar den sötaste av flickor, som stod bakom mig i kön, om jag behöver hjälp. Jag säger att nej det är lugnt, jag går hit någon annan gång, ingen fara. Men eftersom hon var en ängel så betalade hon åt mig, fastän jag tusen gånger sa att det var lugnt. Tretton jävla euron betalade hon gladeligen, bara för att hon hade varit i samma situation.
Vissa människor vill man ju bara ge en gloria och en guldmedalj. Blir så glad när jag får bevis på att det faktiskt inte bara är i sagor människor är så godhjärtade att de hjälper en total främling på sådant sätt.
Ta hand om er allihopa. 
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0