And New York City's very pretty in the night time but oh, don't you miss Soho?

okej så kajsa skrev allt hon gillar med amerikatt och jag tänkte gudars skymning vilken bra idé - för london är ju världens finaste stad och ändå skriver jag bara om hur jävla dyrt det är och yadda yadda yadda. 
Jag har ju tråkigt nog inte åkt runt i England - bara inte blivit så, någon annan gång får det bli. Men jag tycker vi kör på en sådan där lista ändå, vissa grejor blir ju för hela Storbritannien antar jag ändå. 
Saker som är bra med London
1. 
Alla människor som bara vågar. Den här bristen på människor som tvingar sig själva att vara grå för att de inte vågar annat är så fantastisk. Känns som alla bara kör som de vill.
2. Gatumusikanter som hade kunnat slå stort.
3. Att det alltid finns någonting nytt att upptäcka - man blir aldrig klar med London. Hur vissa säger att de ogillar London fascinerar mig, för alla måste ju ha någonting att gilla i denna metropol.
4. Så sjukt många Second hand-affärer.
5. Det är alltid rabatt på Ben & Jerry's.
6. Okej jag vet att det här kommer låta så himla knasigt men JAG ÄLSKAR DEN BRITTISKA ATTITYDEN. ALLT MED DEN. DÖR.
7. Brittisk dialekt är oftast så himla hjärtvärd. <3 
8. Människor gör faktiskt oftast något åt saken när de har något trevligt att säga.
9. Galaxy choklad, jösses alltså. 
10. Hur mycket billigare det är med fairtrade här jämfört med Sverige.
11. Tekulturen.
12. Intressanta människor på bussar.
13. Ok så det här är töntigt men hur jävla många coola kändisar som bor här/är här ifrån. Jag, som är så sjukt kändiskåt när det kommer till celebriteter jag tycker om, bara faller ju nästan död ned på marken när jag typ får snudda vid något som något av mina älskade har rört.
14. Alla coola hipsters som vallfärdar hit? 
15. Alla språk. Jag tror jag hör minst fem språk per dag, verkligen MINST. Den här grejen med att vara i en enda stad och ändå ha kontakt med hela världen tar mig varje dag med storm.
16. Lappar, graffiti, människor som lämnat avtryck. Detta är överallt.
17. PARKERNA
18. Att kunna köpa all alkohol i livsmedelsaffärer.
19. De röda bussarna. Alltså?!?!
20. All historia mvh Annie 47 år. Nä men allvarligt. Just den här grejen att man bara går runt på stan och chillar och så kommer man på att ja visst ja här har ju Charles Dickens och sånt folk också gått och chillat. 
21. Överlag den här grejen att läsa böcker och lyssna på låtar och då känna igen sig till och med när det inte handlar om de största ställena. Visar bara hur fantastiskt, hur nämnvärt, London är. 
22. Variationen. Gammalt på nytt på gammalt på nytt på goth på indie på high fashion på oändligheternas oändlighet. 
23. Alternativen. Finns alltid så förbannat många saker att välja mellan.
24. Gratis museum
och slutligen, någonting som kanske låter väldigt konstigt,
25. Hur sorgligt London är och hur de på något snett vis inte (lyckas) sopa/r/ det under mattan. I den här staden finns det så mycket sorg, både i det förflutna och nutiden, men det är liksom okej att det är så för man är flera. Man är en individ men man är ett; och allt är grått men desto klarare syns alla färger.
 
London är världens bästa stad, och det finns ingen som den.
Hade jag haft mer pengar hade jag stannat här för alltid - finns inget som att vara i London och inte som turist eller de första veckorna här när man inte kände London överhuvudtaget. Fyra månader har gått (mer än det till och med), och jag har ändå bara skrapat på ytan. Hur fantastiskt är inte det då?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

vad fint <33 saknar galaxy chokladen.... xx

2013-06-05 @ 18:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0