hanap

alltså jag inledde den här dagen på världens bästa vis.
igår skrev en av mina gamla lärare "äntligen någon som vågar säga det uppenbara" och länkade en aftonbladet-artikel som jag tyckte var lite dum. Summa summarum var lite att flickor och pojkar är olika och ska behandlas därefter.
SÅ jag skrev till henom vad jag tyckte och varför, försökte förklara hur vi som är pro genusneutralitet tänker och ställde frågor. Hen svarade ett inte särskilt givande svar (tycktes som att hen inte läste igenom vad jag skrivit alls faktiskt) och jag svarade tillbaks igen, förklarade mer hur det var jag tänkte, frågade om läsningar.
 
Skrev i alla fall sedan till världens bästa hanapee och sa att jag aldrig vet hur jag ska formulera mig när jag blir så där upprörd, frågade vad jag gjorde för fel (för jag skickade hela diskussionen till henne så hon kunde få läsa).
 
OCH JAG FICK SVAR:
 
ALLTSÅ GLÄDJEN?!?!?!
BÄSTA VISET ATT INLEDA EN DAG
JAG TROR FAN DET

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Meeen vad fint! puss!

2013-05-11 @ 22:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0