64-sidor Syrien

På torsdag har jag seminarium om Syrien.
 
Och är det inte konstigt hur samtidigt som jag spiller falafelsås på min jacka blir någon skjuten för att den protesterar utan vapen
är det inte konstigt att samtidigt som jag torkar bort det torkar vissa där bort blod
men vattnet har blivit avstängt lite varstans så de torkar väl med något annat. 
 
Och är det inte konstigt hur deras liv måste fortsätta som nästan vanligt -
barn som måste lära sig gå, levande som måste få mat, sömn som måste fås
men rädda för att bli skjutna, till och med på begravningar, till och med i kvarter där det inte finns en enda som aktivt kämpar mot
 
Jag stryker inte över siffror på hur många som har dött,
tortyrmetoder som använts,
eller alla de gånger fredliga protestanter blir skjutna, fångade, slagna till döds
för då blir pappret alldeles gult av en överstrukningspenna
och förresten har så många fler dött sedan rapporten skrevs
 
de dör och dör och dör och dör
barn vuxna åldringar
och vi gör nästan ingenting
 
Jag ser en jacka på Humana som är på tok för dyr för min studentbudget, och velar om jag ska se Happy hands club på Blekingska eller åka till Malmö ikväll
dödsfall det står om på sidorna jag läser förvandlas till siffror
för för mig är det alldeles för konstigt att förstå att
samtidigt som jag spiller falafelsås på min jacka blir människor skjutna för att de säger nej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0