uppdatering

och jag börjar nästan gråta på lektionen
för, världen alltså, den har varit så hemsk, den är så hemsk 
och jag är så förbannat egoistisk
som nästan ser att lyssna på, att veta, all denna vidrighet som ett problem.
 
och jag hånglar upp en dansk som heter Hans Christian när vi blir fulla i Köpenhamn
och hör min kompis fråga honom hur han lyckades med det egentligen
han själv som har velat göra det hela kvällen
och när det blir måndag ser han mig inte i ögonen
 
på lunds nation spelar kristian anttila 
och jag dansar till smutser och västra frölunda och bovar och banditer
tänker allting börjar hemifrån och att det här är hemma nu;
att nya saker kan börja
 
är beredd på en myssöndag när min rumskompis kliver in och gråter
för hennes pojkvän har varit otrogen och hon har efter tre år gjort slut
så vi blandar absolut vodka med schwepps lemon 
solidaritetssuper
för hon gråter och vi röker cigaretter i kylan
fastän det står på vårt kontrakt att vi inte får
 
och jag börjar nästan gråta på lektionen
för vi får inte blunda
och det lockar så jävla mycket ibland
att titta åt ett annat håll och låtsas att de enda problemen som finns är att slarva bort sin kamera i Köpenhamn, att Anttila inte spelar något extranummer, att ens rumskompis spyr upp sina känslor och fem kakor på ens mjukisbyxor, och att man fryser för man tog regnjackan istället för vinterjackan och det är så kallt i cafeterian
men det är det inte
 
och vi får inte blunda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0