en viktig grej

kamrater
efter att ha läst mina texter lite grann (gillar hur mina prestationer varierar galet, herregud) har jag insett att jag har en stark tendens att mest skriva om hångel, sena kvällar, förälskelser som egentligen snarare är små besattheter, öl och cigaretter. 
Som att jag tycker det är det viktigaste i världen - 
det tycker jag inte.
Herregud, jag går ju mänskliga rättigheter. Jag bryr mig om annat, jättemycket bryr jag mig om annat, jättemycket bryr jag mig jättemycket mer om annat.
 
Och jag har tusen påbörjade dokument om feminism, att vara vegetarian, utfrusenhet, fattigdom, orättvisor, miljön, sjukdomar, ovisshet, naivitet, utseendepress, politik, sex, och orättvisor. Jag har slutat döpa dem till eventuella rubriker för jag stänger ner dem i frustation av att jag inte kan formulera mig korrekt, på pricken och tillräckligt karasmatiskt bara för att det är så jävla viktigt. Jag vill inte att det ska bli halvdant. Jag vill få samma komplimanger för dem som jag har fått av vissa andra av mina texter.
 
Så DE KOMMER. Jag lovar. Ni kommer sitta där och vara helt mållösa för jag ska få fram perfekta texter om saker som är lika viktiga som olycklig tonårskärlek känns när man är femton. Kanske får ni någon halvdan innan dess.
Jag måste bara slipa lite på dem först.
 
PS Förresten, en vän frågade mig om ett specifikt inlägg och jag kanske borde säga att alla mina texter som inte är det-här-händer-just-nu finns under "lite texter"-kategorin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0