obs

Det här är mitt viktigaste inlägg sedan jättelänge - det är också det inlägg jag allra helst vill att ni läser och vill snacka med er om. Det skulle betyda så mycket för mig om så blev fallet.
 
Jag vill skriva så mycket om vad som händer i Europa just nu. 
Vill skriva om hur vi inte verkar ha lärt oss av historien. Om hur dumma människor kan vara. Om hur viktigt det är att rösta, och att en blank röst inte är god nog längre.
 
 
Jag vill skriva att vi måste börja engagera oss utan att peka finger eller skälla ut. Men inte ens 50% i Eksjö röstade och det är så jävla sorgligt, och när det kommer till kritan är snälla människors tystnad lika farlig som människor med skeva åsikters tal.
 
 
 
Jag vill skriva att vi aldrig får glömma varför EU grundades. Jag vill skriva så alla förstår att bara för något aldrig BORDE hända igen betyder inte det att det inte KOMMER hända igen.
 
 
 
 
Jag vill skriva att i Europa blåser bruna vindar och något stort och hemskt är på väg. Vi kan inte längre vara tysta för tiden är nu.
 
 
Vi vill inte att framtidens barn ska se besviket på oss och fråga vad fan vi inte gjorde någonting för
 
Vet att Libertines-konserter, missande av skypesamtaler, vänner som glider ifrån, nya kläder, krossade hjärtan och vem som vinner något tv-program kan kännas som världens viktigaste grejer just nu men det fucking ÄR det inte. 
Det funkar inte att kolla bort längre. Vi kan inte kolla bort från rasism, sexism, homofobi, all typ av diskriminering, nazism etc längre, det funkar inte. Att glädjas åt det lilla är tokbra och att gråta över småsaker som känns störst i världen är så himla okej men att göra det utan att bry sig om allt det stora läskiga som också händer blir fel det också. Jättefel. 
 
Vill du inte gå på demonstrationer så är det okej. Det är okej att inte dela länkar på facebook. Det är okej att inte starta en debatt jämt och ständigt. Det är okej att inte ägna ett enda blogginlägg åt sådant här. Det är okej att föredra blåa partier framför röda, gröna och rosa. Det är okej att inte kunna ställa sig någonstans på den politiska skalan.
Det är till och med okej att sucka när ni läser det här och alla andra liknande inlägg. 
 
Det är inte okej att inte göra någonting mot vad som nu händer.
 
"There are no innocent bystanders"

Kommentarer
Postat av: Cc

fuck

2014-05-26 @ 19:04:04
URL: http://woupa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0