"För det är ingen skillnad på ett skott i huvudet och en flygbiljett hem till ett brinnande helvete och en blankett med ett stort 'NEJ - INTE VÄLKOMMEN' på. Det är avrättning likafullt. Metoden har bara blivit mer raffinerad, mindre kladdig."

En kommer hit för att fly från nöden,
en kommer hit för att undgå döden.
En kom hit, av terror tvungen,
en kom hit för att gifta sig med kungen.
Dom är tyskar, iranier, greker och turkar,
mest är dom snälla, andra är skurkar.
En del är ärliga, andra skumma,
en del är genier, andra är dumma.
Mest är dom fredliga, andra vill slåss,
med andra ord dom är som oss!
En del söker lugnet i stället för bråket,
det enda vi svenskar kan bättre – är språket.
Det sägs att vi stammar från Adam och Eva,
som inte var svenskar – men ja må dom leva!

- Tage Danielsson 

 

 

 

Igår var på många sätt en sorgens kväll och natt.

Sorglig för att ett parti som inte kämpar för något annat än jämlikhet inte ens fick fyra procent.

Sorglig för att vår regering kommer stå still i brist på majoritetssregering.

Allra sorgligast för att ett rasistiskt parti igår blev Sveriges tredje största parti.

 

Jag är så trött på att vara arg, ledsen och besviken. Jag är så utmattad av att engagera mig politiskt när det är det här en får tillbaks. Jag är så trött på att nästan var tredje röstberättigad person som jag möter har röstat på SD, eller inte bryr sig nog om deras klart rasistiska politik för att rösta, att kämpa, att stödja något annat parti.

Men det är nu det är allra viktigast att torka tårarna, organisera oss, vara arga och engagera oss politiskt. Det är nu det gäller. Ja, torka tårarna mina vänner så hjälper vi folk ur den tjocka dimman av rasism och fördomar. Det ska gå, det måste gå.

Så skrik men håll öronen öppna. Dröm men blunda aldrig. Allt löser sig inte - vi löser allt.

 Min kompis Nizar skrev väldigt fint och bra efter att resultatet hade kommit och jag tycker ni ska läsa det:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0