han

hej allihopa,
han hittade en annan. 
Säger han i alla fall. 
"Du, Annie, jag är ledsen, men jag har börjat bli seriös med någon."
Så skriver han. Att det inte var meningen, att det bara hände, att det bara blir så ibland. Vet inte om det är sant. Jag smygkollar på hans tinder och han var aktiv för något dygn sedan, det kanske man inte hade varit om man började bli seriös med någon. Vet inte, har ju aldrig blivit det.
 
Jag känner ingenting och allting på samma gång. Har varit förälskad förr, men inte kär. Inte som nu. Känns som det har gått tusen år och ibland någon timma. Mindre än en vecka sedan har gått sedan han berättade.
 
I fredags spelade jag och Josse in ett radioprogram om Alla hjärtans dag och kärlek. Om vad vi tycker om dagen, om hur människor blir när de är lyckligt kära, om vad man ska göra när man är olyckligt kär. Och det sista tipset var
4. Och när du har gråtit och varit hur destruktiv du vill ett tag, sluta spela den där gamla skivan och ta dig i kragen. Om hen inte vill hade det inte funkat ändå, och du behöver inte någon som inte behöver dig. Det finns så mycket fint och bra att göra och se och uppleva, låt inte det här förstöra dig. 
Du är starkare än så.
 
 

Seriöst dock. His fucking loss. Jag ska inte vara en sån som behöver någon som inte behöver mig.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vi verkar uppleva lite samma grejer. Men vafan, vi är riktiga kap som ska vara med någon som känner dig lyckligt lottad över att vi faktiskt vill vara med honom.

2015-02-16 @ 10:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0