.

I oktober sa en kille att han var lite kär i mig och indikerade att han ville ha ett förhållande. Att jag inte kunde veta innan hur det skulle kännas att vara någons flickvän ju. Att jag borde fatta att när man höll på som vi gjorde så är man faktiskt inte kk ens en gång.
Jag sa att förhållande inte är min grej. Att de är läskiga. Att om jag ska ha pojkvän så ska jag fan vara helt skakig i benen av förälskelse, jag ska ha en miljard fjärilar i magen och ögon som glittrar bara jag tänker på honom. Jag ska inte kunna tänka på något annat.
 
 
 
Tre månader senare ligger jag i en annan killes säng och kollar på Planet Earth då han säger
"döu Annie, bara för å kolla att vi ä på samma våglängd - jag vill inte ha ett förhållande". Jag viftar med handen och gör tummen upp. 
"Låter bra", säger jag. "Förhållanden är nämligen skitknäppa tycker jag." Han säger att ja det är dem och håller om mig igen. Känner av hans beniga knän och varma bröst. Fan vad fin han är. 
"Men du är himla kul och skön att ligga med tycker jag, så jag skulle gärna fortsätta med det. Vill du det?" säger jag sedan.
"Men döuh, detsamma. Klart jag vill fortsätta."
 
Det är konstigt det här; för jag är skakig i benen av förälskelse, jag har, kanske inte en miljard men några tusen i alla fall, fjärilar i magen och jag blir fnissig bara av att tänka på honom. Jag kan inte tänka på annat. Jag vill inte vara någon annans än hans.
Men jag viftar med handen och gör tummen upp.
Ja, för låtsas jag som ingenting,
om jag bara låtsas som att allt är okej, ja, bra rentutav, att vi är på samma våglängd,
då får jag fortsätta vara med honom.
Då får jag fortsätta känna honom, smaka honom, kyssa honom.
Och bara jag får fortsätta med det, typ varje dag helst, så kanske jag inte går under ändå.
 
Tanken på honom gör mig disträ exakt hela tiden och jag kan inte tänka på något annat än han han han. Nu går jag omkring i ett jävla vakuum och mina organ och mitt blod verkar ha krympt ihop till ett ingenting för att bara lämna efter sig ett gigantiskt tomrum.
"Förhållanden är läskiga." "Förhållanden är knäppa." hit och dit och härs och tvärs.
De är skitläskiga, helt otroligt knäppa.
Men gud vad jag hade hoppats på att få vara alldeles livrädd och idiotisk med just honom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0