4 saker

1. Jag kollade på OS-avslutningen igår. Älskar älskar älskar det. Själva OS bryr jag mig ju nästan inte ett dugg om (vi fick tydligen åtta medaljer? visste om tre) men åh vad jag avgudar hela invigning-och avslutningsceremonin. Allt är så överspektakulärt, så mycket att titta på, så mycket att beundra. Och när allt blir tyst för att Timothy Spall skriker ut det ryser jag över hela kroppen för det känns så förbannat mäktigt när hela arenan inte ger ifrån sig ett ljud. 
Jag vill också vara med i ett sådant samarbete, en sådan sammanhållning, ett sådant allt-på-en-gångfirande. Visst är det så att jag avgudar det lilla, men det är något magiskt över så stora samarbeten att allting kan hända.
Och för att inte tala om detta fantastiska land som är Storbritannien. Musiken och litteraturen och filmerna och kulturen i största allmänhet slår majoriteten av resten av världen med hästlängder. Förhoppningsvis bor jag i London i vår eller nästa höst. Det blir helt fabulöst tror jag.
2. Jag hade inga hål i tänderna!
3. Nu ska jag äta en apelsin och kolla på The Office.
4. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0